پیگیری ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک با وام دولت روسیه

به گزارش همه ایده های جدید به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان که به همراه وزیر امور خارجه کشورمان راهی روسیه شده است، در بدو ورود به مسکو گفت: در این سفر طی نشستی با وزیر انرژی روسیه تصمیمات گرفته شده در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک های همکاری های مالی و تجاری ایران و روسیه که خردادماه سال جاری به میزبانی شهرهای تهران و اصفهان برگزار شده بود پیگیری می گردد.

پیگیری ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک با وام دولت روسیه

رئیس کمیسیون مشترک همکاری های مالی و تجاری ایران و روسیه اضافه کرد: از جمله این مباحث امضای الحاقیه به قرارداد احداث نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک استان هرمزگان است که با وام دولت روسیه احداث خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در چند روز اخیر مراحل نهایی الحاق ایران به اتحادیه مالی اوراسیا طی شده است، ادامه داد: در حال حاضر تشریفات قانونی این امر کامل شده است و در جریان این سفر نیز طی نشستی با مدیرکل اتحادیه مالی اوراسیا مراحل عملیاتی کردن این موافقتنامه مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

اردکانیان پیوستن ایران به اتحادیه مالی اوراسیا را اتفاقی مهم برشمرد و اضافه کرد: شاید برای نخستین بار است که ایران در یک پیمان منطقه ای مالی به شکل فعال وارد می گردد و این مهم پنجره مؤثری برای همکاری های منطقه ای است.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه در چندماه اخیر به اذعان مقامات و بخش خصوصی دو کشور تحولات خوبی در این کمیسیون صورت گرفته است، گفت: کمیسیون مشترک ایران و روسیه نقش بسیار نتیجه بخشی را برای فعال کردن عضویت ایران در اتحادیه مالی اوراسیا ایفا نموده است چرا که روسیه بازیگر اصلی این اتحادیه مهم منطقه ای است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیگیری ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک با وام دولت روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک با وام دولت روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید