چرا هرگز نباید از محافظ صفحه در مک بوک بهره ببرید؟

به گزارش همه ایده های جدید ، ممکن است در ابتدا وسوسه انگیز به نظر برسد که یک محافظ صفحه روی مک بوک نو براق خود بکشید. از این گذشته، همان طور که بسیاری از ما در کوشش برای حفظ نمایشگر های گران قیمت، محافظ های صفحه نمایش را روی آیفون های نو براق خود قرار می دهیم. پس ممکن است فکر کنید همین فلسفه در خصوص صفحه نمایش مک بوک شما نیز صدق می نماید، که احتمالاً هزینه تعمیر آن بیشتر از نمایشگر آیفون شما است.

چرا هرگز نباید از محافظ صفحه در مک بوک بهره ببرید؟

اما اینطور نیست!

نمایشگر های مک بوک با نمایشگر های آیفون متفاوت هستند

مشکل اینجاست که نمایشگر های مک بوک از مواد مشابه نمایشگر های آیفون ساخته نشده اند. اپل یک پوشش ضد بازتاب نور بر روی نمایشگر لپ تاپ خود قرار داده است تا به کاهش بازتاب و افزایش کنتراست یاری کند. اما شما هرگز به طور معمول متوجه این پوشش نشده باشید، چون یک لایه نامرئی است.

با این حال، بسیاری از افرادی که وجود این پوشش را کشف نموده اند! آنها کسانی هستند که محافظ صفحه نمایش را روی مک بوک های خود قرار می دهند. وقتی محافظ صفحه روی نمایشگر است، همه چیز خوب است: درست مانند آیفونی که یک لایه محافظ داشته باشد.

مشکل زمانی ایجاد می گردد که محافظ صفحه را بردارید. وقتی محافظ صفحه را جدا می کنید، این امکان وجود دارد که چسب محافظ، پوشش ضد بازتاب مک بوک شما را جدا کند. احتمالاً تمام پوشش را از بین نخواهد برد، اما ممکن است مساحت زیادی را بردارد.

بعضی از مک بوک ها در حال حاضر مستعد لکه شدن پوشش ضد انعکاس هستند و اپل یک برنامه تعمیر برای آن دستگاه ها دارد، اما آسیب های ناشی از محافظ صفحه احتمالاً پوشش داده نمی گردد.در ایران که کلا راهی برای رفع کردن این مشکل نداریم.

بعلاوه خطر آسیب فیزیکی صفحه نمایش وجود دارد. بعضی از این محافظ های صفحه خیلی ضخیم هستند که باعث می شوند مک بوک شما به درستی بسته نگردد، اگر در این حالت لپ تاپ خود را خیلی محکم ببندید، ضربه محکم محافظ صفحه به قاب پایینی می تواند به صفحه آسیب برساند.

به علاوه، وقتی زمان برداشتن آن فرا می رسد، نیرویی که برای کشیدن شیشه از روی صفحه نمایش شما ضروری است می تواند به آن آسیب برساند، تا جایی که نمایشگر دیگر اصلاً کار نکند.

به علاوه محافظ صفحه در مک بوک چیز ضروری ای نیست.چرا که برخلاف آی فونُ مک بوک که احتمال ندارد از جیب یا دستان شما به بیرون بیفتد و احتمال آسیب اش پایین تر است.

اما اگر واقعا مایل هستید از محافظ صفحه مک بوک بهره ببرید

اگر واقعاً یک محافظ صفحه در مک خود می خواهید، باید با دقت انتخاب کنید. محافظ های شیشه ای می توانند صفحه نمایش شما را بشکنند یا بشکنند و فیلم های دارای چسب می توانند پوشش ضد انعکاس را از بین ببرند. اپل در وب سایت خود محافظ های نازک و غیر چسبنده ای دارد که می توانید خریداری کنید، مانند این محافظ صفحه نمایش مغناطیسی Kensington یا این گزینه قابل جابجایی از Belkin.

با این حال، این شرکت توصیه می نماید وقتی لپ تاپ خود را می بندید، هرگز چیزی بین صفحه نمایش و صفحه کلید نباشد. به همین علت است که نباید از کاور کیبورد بهره ببرید!

منبع

منبع: یک پزشک

به "چرا هرگز نباید از محافظ صفحه در مک بوک بهره ببرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هرگز نباید از محافظ صفحه در مک بوک بهره ببرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید