کامپیوتر کوانتومی چین 180 میلیون بار سریع تر از هر ابررایانه ای!

به گزارش همه ایده های جدید ، یک کامپیوتر کوانتومی به نام Juizhang که به وسیله تیمی به رهبری پان جیان وی ساخته شده است، ادعا نموده است که می تواند وظایف مرتبط با هوش مصنوعی (AI) را 180 میلیون بار سریعتر پردازش کند. جیان وی به عنوان پدر کوانتوم در این کشور شناخته می گردد.

کامپیوتر کوانتومی چین 180 میلیون بار سریع تر از هر ابررایانه ای!

به گزارش خبرگزاری همه ایده های جدید ، در حالی که ایالات متحده پیشتازی خود را در لیست TOP500 ابررایانه های دنیا جشن می گیرد، چین به آرامی تخصص خود را در مرز بعدی محاسبات یعنی محاسبات کوانتومی به رخ می کشد. Juizhang چین اولین بار در سال 2020 به معروفیت رسید، زمانی که تیم تحقیقاتی به رهبری جیان وی نمونه برداری بوزون گاوسی را در 200 ثانیه انجام داد. همین امر در یک رایانه معمولی حدود 2.5 میلیارد سال طول می کشد.

بیشتر بخوانید:

چهره مجذوب نماینده پدربزرگ نیسان آبی مشهور / عکس

چرا اسب ها ایستاده می خوابند؟/ عکس

محاسبات کوانتومی هنوز در مراحل ابتدایی خود است و محققان در سراسر دنیا تنها آغاز به آزمایش نحوه عملکرد این سیستم ها و استفاده از آنها در آینده نموده اند. با این حال، تیم پان جیان وی تصمیم گرفت از کامپیوترهای کوانتومی مقیاس میانه نویزدار برای حل مسائل دنیای واقعی استفاده کند.

آنها Juizhang را با اجرای دو الگوریتم که معمولاً در جستجوی تصادفی هوش مصنوعی و تبرید شبیه سازی شده مورد استفاده قرار می گیرند، مورد آزمایش قرار دادند. این الگوریتم ها می توانند حتی برای ابررایانه ها نیز چالش برانگیز باشند و محققان تصمیم گرفتند از 200000 نمونه برای حل آن استفاده نمایند.

در سطوح فناوری کنونی، حتی سریع ترین ابررایانه ها نیز حدود 700 ثانیه زمان لازم دارند تا از هر نمونه عبور نمایند و در مجموع پنج سال زمان محاسباتی برای پردازش نمونه هایی که محققان در نظر داشتند، طول می کشد. در مقابل، Juizhang کمتر از یک ثانیه طول کشید تا آنها را پردازش کند. این 180 میلیون برابر سریع تر از سریع ترین ابررایانه امروزی است.

منبع: INTERESTING ENGINEERING

227227

منبع: خبرآنلاین

به "کامپیوتر کوانتومی چین 180 میلیون بار سریع تر از هر ابررایانه ای!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامپیوتر کوانتومی چین 180 میلیون بار سریع تر از هر ابررایانه ای!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید