11 نکته مهم برای خرید بهترین ماشین ظرفشویی

به گزارش همه ایده های جدید ، ماشین ظرفشویی یک کار سخت و نه چندان مطلوب را به سرعت انجام می دهد. این وسیله فوق العاده به راحتی سخت ترین چربی ها و کثیفی ها را از بین می برد و در عین حال، از حداقل آب و انرژی استفاده می کند. چه برای اولین بار در فکر خرید بهترین ماشین ظرفشویی باشید و چه قصد خرید جایگزینی برای ماشین ظرفشویی فعلی خود را داشته باشید، به هرحال، باید در خرید این وسیله آشپزخانه دقت کنید. در این مقاله، هرآنچه باید درباره خرید بهترین ماشین ظرفشویی بدانید را می خوانید.

11 نکته مهم برای خرید بهترین ماشین ظرفشویی

انواع ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یک وسیله ضروری برای آشپزخانه است و مدل های متنوع بسکمک دارد. این وسیله آشپزخانه در 3 نوع تولید و عرضه می شود.

ماشین ظرفشویی توکار

ماشین های ظرفشویی توکار به گونه ای طراحی شده اند که زیر کانتر قرار می گیرند و پرکاربردترین نوع ماشین ظرفشویی در خانه ها هستند. توکارها معمولا به دلیل نیاز به اتصال لوله کشی در نزدیکی سینک آشپزخانه قرار می گیرند.

ماشین ظرفشویی رومیزی

بهترین ماشین های ظرفشویی رومیزی برای قرار گرفتن روی پیشخوان آشپزخانه طراحی شده اند. این ماشین ها از یک شیلنگ ورودی آب که به شیر آب سینک آشپزخانه متصل می شود، استفاده می کنند. یک شلنگ تخلیه هم از این ماشین خارج می شود که آب کثیف را به داخل سینک رها می کند. برای تأمین برق آن ها هم به یک پریز برق نزدیک نیاز دارید.

ماشین ظرفشویی ایستاده

این نوع ماشین ظرفشویی گزینه ای عالی برای خانواده هایی است که در خانه های کوچکتر زندگی می کنند. ماشین ظرفشویی ایستاده کمی بزرگتر از ماشین ظرفشویی رومیزی و 8 تا 12 نفره است. ماشین های ظرفشویی ایستاده به گونه ای طراحی شده اند که در صورت عدم استفاده تجهیزات آن ها جمع می شود. با وجود این، این ماشین ها نیز مانند ماشین های ظرفشویی رومیزی و توکار باید برای آبکشی به سینک آشپزخانه و شیر آب آن متصل باشند.

نکات مهم برای خرید بهترین ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی مدل های بسیار متنوعی دارد. همین موضوع هم انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی را سخت می سازد. اگر هنوز مطمئن نیستید که به کدام مدل از این وسیله کاربردی نیاز دارید، باید هنگام انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی به 11 نکته مهم توجه داشته باشید.

1. ظاهر ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی معمولا در رنگ های سفید، مشکی، طوسی، سیاه و سفید براق و حتی رنگی به فروش می رسند. برخی از مدل ها مانند آن هایی که روکشی از فولاد ضد زنگ دارند، نسبت به سایر مدل ها در برابر لکه و خراشیدگی مقاوم تر هستند. در نهایت، رنگ ماشین ظرفشویی با سایر لوازم آشپزخانه هماهنگ باشد. رنگ و نمای بیرونی ماشین ظرفشویی صرفا تزیینی است اما دقت در انتخاب آن به یکپارچگی ظاهر و بهبود دکوراسیون آشپزخانه شما کمک می کند.

2. مکان قرار گرفتن پنل کنترل ماشین

پنل کنترل بیشتر ماشین های ظرفشویی در جلو و بالای درب آن ها نصب می شود. با این حال، در برخی از مدل هایی ماشین ظرفشویی، پنل کنترل دستگاه بالای ماشین و پشت درب آن واقع شده است. در واقع، زمانی که درب ماشین بسته می شود، پنل کنترل پشت آن پنهان خواهد شد. این مدل کاملا تزیینی است و ظاهری ساده و مدرن دارد. نقطه ضعف اصلی یک ماشین ظرفشویی با پنل کنترل مخفی این است که با یک نگاه متوجه شرایط ماشین در حال کار نمی شوید.

3. اندازه و ظرفیت ماشین

اندازه و ظرفیت ماشین ظرفشویی با تعداد تنظیمات آن برای هر بار شستشو معین می شود. برای بیشتر خانه ها یک ماشین ظرفشویی استاندارد مناسب است. در آپارتمان ها یا خانواده های کوچکتر نیز به دلیل فضای محدود، یک ماشین ظرفشویی جمع وجور کارایی بیشتری دارد.

4. مواد سازنده وان ماشین ظرفشویی

وان ماشین ظرفشویی از جنس فولاد ضد زنگ یا پلاستیکی ساخته می شود. وان های فولادی ضد زنگ در برابر لکه و بو مقاوم هستند، سریع تر خشک می شوند و دوام بیشتری دارند. با این حال، این ماشین ها قیمت بیشتری دارند. وان های پلاستیکی به اندازه وان های فولادی بادوام هستند اما در برابر لکه مقاوم نیستند. پوشش خارجی ماشین ظرفشویی نشان نمی دهد که وان آن از جنس استیل ضد زنگ است یا پلاستیک. مواد سازنده وان هم بر قابلیت تمیز کردن ماشین تأثیر نمی گذارد.

5. اندازه سروصدای ماشین

اندازه سروصدای ماشین ظرفشویی با اندازه دسی بل آن معین می شود. درجه 45 دسی بل یا کمتر از آن، نشان می دهد که ماشین ظرفشویی تقریبا بی صدا است. درجه دسی بل بین 45 تا 50 دسی بل ماشین ظرفشویی نیز نشان می دهد که این ماشین نسبتا کم سروصدا است. درجه 50 دسی بل یا بالاتر هم یعنی با یک ماشین نسبتا پر سروصدا سر و کار دارید. هرچه درجه دسی بل ماشین ظرفشویی کمتر باشد، آن دستگاه گران تر خواهد بود.

6. اندازه مصرف آب

معمولا ماشین های ظرفشویی در هر مرتبه استفاده کمتر از 5.8 گالن آب مصرف می کنند. برخی از مدل های ظرفشویی هم که کم مصرف تر هستند در هر مرتبه استفاده کمتر از 3.5 گالن آب مصرف می کنند. در پی ماشین ظرفشویی باشید که مصرف آب کمتری دارد.

7. برچسب انرژی

بهترین ماشین ظرفشویی برچسب راهنمای انرژی دارد. این برچسب مصرف برق سالانه و هزینه تقریبی آن را نشان می دهد.

8. سرعت و اندازه چرخش ماشین

یک ماشین ظرفشویی معمولی حداقل دارای سه حالت معمولی، سنگین و سبک است. انتخاب چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی، بسته به مدل ماشین ظرفشویی فرق دارد. بهترین ماشین ظرفشویی با حالت های قابل برنامه ریزی برای اموری مانند شستشوی سریع، آهسته و آبکشی معمولا هزینه بیشتری خواهد داشت اما می تواند در دراز مدت در هزینه برق و آب صرفه جویی کند.

9. قابلیت خشک کردن

ماشین های ظرفشویی مقرون به صرفه از گرمای به جای مانده در وان برای خشک کردن ظروف استفاده می کنند. در بیشتر موارد، همین گرما برای خشک کردن ظروف کافی است. با این حال، برخی از ماشین های ظرفشویی دارای ابزارهای دیگری هم برای خشک کردن دارند. ممکن است این ماشین ها یک جزء گرم کننده برای خشک کردن ظروف به همراه یک فن برای گردش هوای گرم داشته باشند که فرآیند خشک کردن را تسریع می کند.

10. فیلترهای ماشین

فیلتر، آب شستشوی ظروف را از ذرات غذا دور نگه می دارد و این ذرات دوباره روی ظروف تمیز قرار نمی گیرند. فیلترهای ماشین ظرفشویی ممکن است خودتمیزشونده باشند یا مجبور باشید هر چند وقت یک بار آن ها را تمیز کنید. فیلترهای خود تمیز شونده دارای یک ابزار مخصوص هستند که زباله ها را خرد کرده و آن ها را در زهکشی خالی می کند. فیلترهای دستی را باید مرتبا بردارید و تمیز کنید تا از ذرات به جای مانده غذا پاک شوند.

11. قابلیت های اضافی

وجود قابلیت های اضافی بیشتر و فراتر از مدل های استاندارد چیزی است که یک ماشین ظرفشویی را از دیگری متمایز می کند. با این حال، هر چه دستگاه دارای قابلیت های اضافی بیشتری باشد، قیمت بیشتری دارد. برخی از قابلیت های اضافی ماشین های ظرفشویی عبارت اند از:

  • قفسه های قابل تنظیم که به شما این امکان را می دهند تا فضای داخلی ماشین ظرفشویی را دوباره پیکربندی کنید و بتوانید پیکربندی ماشین ظرفشویی خود را متناسب با اندازه ظروف خود تنظیم کنید.
  • قفسه سوم که معمولا قفسه باریک تری است که روی قفسه بالایی قرار می گیرد و ممکن است بازوی شستشوی جداگانه داشته باشد.
  • حسگرهای خاک که به طور اتوماتیک زمان چرخه و مصرف آب را برای کمک به بهبود بهره وری آب تنظیم می کنند.
  • فناوری خانه هوشمند و اتصال به وای فای که به شما امکان می دهد تا برنامه شستشوی خود را از طریق رایانه یا تلفن همراه هوشمند کنترل کنید.

بهترین مدل های ماشین ظرفشویی

برای خرید بهترین ماشین ظرفشویی، باید مدل های برتر آن را بشناسید. به این ترتیب، می توانید با توجه به ویژگی های مدل های برتر، خودتان یک مدل را انتخاب کنید. در ادامه، برخی از مدل های برتر ماشین ظرفشویی را می خوانید.

ماشین ظرفشویی ال جی مدل DFB425FP

با استفاده از فناوری نو و تمرکز بر کارایی، ماشین ظرفشویی ال جی مدل DFB425FP به شما کمک می کند تا زمان بیشتری را صرف انجام کارهایی که دوست دارید، کنید و نگران شستشوی ظروف نباشید. چیزی که این اشین را از رقبا متمایز می کند، چرخه فوق العاده یک ساعته آن است. این چرخه یک ساعته به لطف جریان های پرفشار متعدد که آب را از زوایای مختلف روی ظروف اسپری می کند، می تواند حتی کثیف ترین ظروف را نیز درخشان کند. همچنین، این دستگاه از بخار آب و حباب برای پاک کردن به جای مانده سرسخت ذرات غذا استفاده می کند.

این ماشین دارای قفسه های قابل تنظیم و تاشو و قفسه سوم برای ظروف است. به این ترتیب، بارگیری و تخلیه ظروف در هر شکل و اندازه را آسان می کند.

ماشین ظرفشویی بوش سری 300

این ماشین به خوبی طراحی شده، در هر آشپزخانه ای عالی به نظر می رسد و اگر خانواده بزرگی دارید یا نیاز به تمیز کردن ظروف فراوانی دارید، قفسه سوم ماشین به کارتان می آید.

همه مدل های ماشین ظرفشویی بوش سری 300 جادار، بی صدا و کم مصرف هستند و چرخه های شستشوی بسکمک دارند.

ماشین ظرفشویی کیچن اید

این ماشین ظرفشویی یک دستگاه تمیزکننده ظروف با بارگیری آسان و موثر است و بدون ایجاد سروصدای فراوان در از بین بردن زباله ها و لکه ها از ظروف عملکردی عالی دارد.

ماشین ظرفشویی کیچن اید با وان فولادی ضد زنگ، قفسه سوم زاویه دار، جریان های چرخان قدرتمند و چرخه مناسب شستشوی پیشرفته به تمیز کردن کثیف ترین ظروف کمک می کند. قفسه میانی قابل تنظیم به شما این امکان را می دهد که ظروف بزرگتری مانند کاسه یا تابه های بزرگ را در آن جای دهید.

ماشین ظرفشویی بوش سری 800

بسکمک از ماشین های ظرفشویی رطوبت اضافی را در خود نگه می دارند. در نتیجه، مجبور هستید که ظروف خیس را با دستمال خشک کنید. اگر بودجه خود را صرف یکی از ماشین های ظرفشویی سری 800 بوش کنید، این مشکل حل خواهد شد.

سری 800 بوش از نوعی مواد معدنی استفاده می کند که گرما را ذخیره و آب را جذب می کنند. این مواد معدنی روند خشک شدن ظروف را سرعت می بخشند. این ماشین های ظرفشویی با کمک چنین قابلیتی انواع ظروف حتی ظروف پلاستیکی را به راحتی خشک می کنند.

از آن گذشته، ماشین ظرفشویی بوش سری 800 قدرت بسکمک برای از بین بردن لکه ها دارد و برای تمیز کردن به جای مانده غذاها در قابلمه های چرب، بشقاب های کثیف یا کاسه های بزرگ مسئله ای ندارد. این مدل از ماشین ظرفشویی بوش چرخه مخصوص قابلمه ها و تابه های سنگین دارد که برای تمیز کردن ظروف بعد از یک شام یا مراسم بزرگ مفید خواهد بود. چرخه شستشوی سریع این ماشین ظرفشویی برای مواقعی که باید ظرف ها را بشویید اما ماشین کاملا پر نیست، عالی است.

ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک

ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک یک ماشین ظرفشویی با ظاهری لوکس است که هر بار ظروف را به بهترین شکل تمیز می کند. این ماشین ظرفشویی به اندازه کافی جادار است تا ظروف 16 نفر را تمیز کند. به علاوه، این مدل مجهز به وان فولادی ضد زنگ و قفسه سوم داخلی است تا بتوانید ظروف بیشتری مانند قاشق و چنگال، ظروف سرو و درب قابلمه ها را که اندازه کوچکتری دارند، تمیز کنید. از روکش مجذوب کننده مقاوم در برابر لکه، دسته نواری براق و پنل کنترل مخفی این ماشین به اندازه ای زیبا است که در هر آشپزخانه ای واقعا می درخشد. قدرت تمیزکنندگی بالاتر از حد میانه این ماشین و سه سطح شستشوی آن به شما کمک می کند تا هر ظرفی را با آب و مواد شوینده تمیز کنید.

ماشین ظرفشویی مای تگ

از لحاظ فنی، ماشین ظرفشویی مای تگ مقرون به صرفه ترین ماشین ظرفشویی نیست که می توانید بخرید اما قدرت فوق العاده تمیز کردن و خشک کردن ظروف و طراحی زیبای این ماشین، قطعا ارزش صرف هزینه بیشتر آن را دارد. این ماشین ظرفشویی با شستشوی آرام تر ظروف و وان فولادی ضد زنگ بادوامی که دارد، یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید موقع انتخاب بهترین مشاین ظرفشویی سراغ آن بروید. این ماشین ظرفشویی ظروف پلاستیکی را بهتر خشک می کند و دارای قفسه زیرین همه کاره ای است که قابلمه ها و تابه های بزرگ را بهتر در خود جای می دهد. مزیت دیگر این ماشین سیستم فیلتراسیون ارتقا یافته آن است که تیغه ای برای کمک به تجزیه ذرات غذا دارد.

کلام آخر

شاید در گذشته ماشین های ظرفشویی کاربرد چندانی نداشتند اما امروزه اوضاع کاملا تغییر کرده است. در حال حاضر، ماشین های ظرفشویی یکی از کاربردی ترین و مهم ترین وسایل در آشپزخانه هستند. برای اینکه ظروف کثیف را برای مدتی طولانی تمیز کنید، باید یک ماشن ظرفشویی با کیفیت بالا بخرید. جهت انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی هم باید به عوامل مختلفی مانند ظاهر ماشین ظرفشویی و ضد خش بودن آن، مکان قرار گرفتن پنل کنترل ماشین ظرفشویی، جنس وان ماشین، میزن سروصدای آن و اندازه انرژی مصرفی این ماشین توجه کنید. برندهای مختلفی بهترین ماشین ظرفشویی را تولید و عرضه می کنند. از میان آن ها 6 مدل باکیفیت را به شما معرفی کردیم. شما می توانید با توجه به ویژگی های این دستگاه های کاربردی بهترین ماشین ظرفشویی را برای شستشوی کثیف ترین و چرب ترین ظروف خانه خود انتخاب کنید.

منبع: TheSpruce

منبع: دیجیکالا مگ

به "11 نکته مهم برای خرید بهترین ماشین ظرفشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 نکته مهم برای خرید بهترین ماشین ظرفشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید