دیپلمات روس: مذاکرات صریحی با رابرت اقتصادی درباره برجام داشتم

به گزارش همه ایده های جدید ، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش در پیامی در توییتر نوشت که امروز با نماینده آمریکا در امور ایران درباره احیای برجام ملاقات و گفت وگو داشته است.

دیپلمات روس: مذاکرات صریحی با رابرت اقتصادی درباره برجام داشتم

به گزارش گروه بین الملل همه ایده های جدید ، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین الملل در وین اتریش با رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران ملاقات و گفت وگو کرد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: امروز با آقای رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا برای ایران ملاقات کردم. ما و اعضای تیم مان مذاکرات مفید و صریحی درباره موضوعات اصلی مرتبط با گفت وگوهای وین درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک داشتیم.

وی روز پیش نیز خبر داده بود که گفت وگوهای وین درباره برنامه جامع اقدام مشترک در زمینه های غیررسمی مختلفی به پیش برده شد که این گروه های کاری شامل برداشته شدن تحریم ها، موضوعات هسته ای و اقدامات عملی برای احیای توافق بوده است. فرایند تهیه پیش نویس در حال اجرا است. در صورت احتیاج می توان کمیسیون مشترک دیگری را تشکیل داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2018 به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم های مالی شدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرد و علاوه بر بازگرداندن تحریم هایی که طبق برجام برداشته شده بود، تحریم های غیرمرتبط با برنامه هسته ای ایران علیه جمهوری اسلامی تحمیل کرد به امید آن که ایران را وادار به موافقت با توافق مورد قبول آمریکا کند که این اقدام نه تنها نتیجه بخش نبود بلکه ایران را وادار کرد تا پس از بدعهدی کشورهای اروپایی به تعهداتشان ذیل برجام، اقداماتی را در جهت کاهش تعهدات برجامی خود بردارد.

علی رغم آن که مقام های جمهوری اسلامی تأکید نموده اند که آمریکا باید برای بازگشت مجدد به برجام تمامی تحریم های ایران با هر عنوانی را لغو کند اما واشنگتن تنها برای لغو بعضی تحریم های ایران ابراز آمادگی نموده است.

دولت آمریکا به ریاست جو بایدن مدعی است که کوشش می نماید تا به وسیله مذاکرات جاری در شهر وین زمینه های بازگشت کشورش به برجام را فراهم کند. از جمله مهم ترین موانع در این مذاکرات حل و فصل اختلافات بر سر تحریم هایی است که آمریکا برای پایبند شدن به برجام بایستی برطرف کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیراً در یک کنفرانس خبری تأیید کرد که چالش های بزرگی در این مذاکرات وجود دارند که بایستی برطرف شوند. او گفت: همان طور که شنیده اید ارزیابی ما کماکان این است که چالش های مهمی هستند که باقی مانده اند و شکاف عمیقی بین جایی که ایرانی ها هستند و جایی که ما فکر می کنیم باید باشند تا به برجام پایبند شوند، وجود دارد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دیپلمات روس: مذاکرات صریحی با رابرت اقتصادی درباره برجام داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: مذاکرات صریحی با رابرت اقتصادی درباره برجام داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید