شرکت فرانسوی فراوری بذر همکاری با ایران را حفظ می نماید

به گزارش همه ایده های جدید ، تهران- خبرنگاران- شرکت فرانسوی ویلمورین که یکی از بزرگترین شرکت های فراوری بذر در دنیا به شمار می رود، بیان کرد که تجارت با ایران را حفظ نموده و منتظر سازوکار اقتصادی اروپا برای گسترش این روند است.

شرکت فرانسوی فراوری بذر همکاری با ایران را حفظ می نماید

به گزارش سه شنبه شب همه ایده های جدید به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت فرانسوی فراوری بذر ویلمورین اضافه نمود که صادرات خود به ایران را با حمایت یک بانک فرانسوی ادامه داده و در کوشش های اروپایی ها برای دور زدن تحریم های آمریکا مشارکت می نماید.

ویلمورین که یکی از بزرگترین شرکت های فراوری بذر حبوبات، غلات و سبزیجات در دنیا است، تحریم های آمریکا علیه ایران و نوسانات ارز در این کشور را جزو مخاطرات کوتاه مدت در تجارت خود با تهران مطرح نمود.

براساس این گزارش، وینسنت سوپیو مدیر ارشد اقتصادی این شرکت گفت که ویلمورین در حال همکاری با یک شریک بانکی است که جزو تامین کنندگان اقتصادی عمده فرانسه برای تجارت با مشتریان ایرانی به وسیله یورو نیست.

در حالی که فروش این شرکت به ایران سالانه حدود 10 میلیون یورو بود، سوپیو از کاهش صادرات به این کشور اطلاع داد و در عین حال تاکید نمود که ویلمورین در حال جستجو برای یافتن مشتریان محلی و احتمالا کشورهای ثالث برای حفظ تجارت با ایران است.

این شرکت همچنین مشارکت در سازوکار اقتصادی ایجاد شده از سوی اروپا موسوم به اینستکس را آنالیز می نماید تا امکان تجارت با ایران به وسیله سیستم غیردلاری را داشته باشد.

شرکت ویلمورین یکی از حدود 70 شرکت غذایی و کشاورزی فرانسه بود که پنجشنبه گذشته از سوی رئیس اینستکس به نشستی در وزارت دارایی این کشور دعوت شده بودند.

سوپیو همچنین تاکید نمود: تصور ما این است که در سال اقتصادی جاری به یاری شریک بانکی خود امکان فروش به ایران را خواهیم داشت و منتظر طرح دیگر (اینستکس) نیز هستیم.

وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس یازدهم بهمن ماه گذشته اعلام کردند کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس - INSTEX) به ثبت رسمی رسیده است.

این سازوکار در گام نخست تجارت کالاهای اساسی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می دهد، اما به تدریج دامنه اش گسترش خواهد یافت.

نشست کمیسیون مشترک برجام هم قرار است فردا در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه ایران و 1+4 (آلمان، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) در وین پایتخت اتریش برگزار گردد. انتظار می رود موضوع سازوکار ویژه اقتصادی اروپا در این نشست مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

شبد**9416**1010

منبع: ایرنا

به "شرکت فرانسوی فراوری بذر همکاری با ایران را حفظ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت فرانسوی فراوری بذر همکاری با ایران را حفظ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید