شتابدهنده های حوزه زیست فناوری معرفی می شوند ، توسعه زیرساخت های لازم برای رونق شرکت های نوپا

به گزارش همه ایده های جدید ، مطابق گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهور، با افتتاح شتابدهنده تخصصی حوزه تجهیزات پزشکی، رونق شرکت های نوپا و استارتاپ های این حوزه شتاب گرفت.

شتابدهنده های حوزه زیست فناوری معرفی می شوند ، توسعه زیرساخت های لازم برای رونق شرکت های نوپا

به گزارش گروه فناوری همه ایده های جدید به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز و در بازدید از شرکت های دانش بنیان پایتخت، شتابدهنده اسپین را افتتاح می نماید.

قرار است با افتتاح این شتابدهنده توسط بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراوری تجهیزات پزشکی و زیست فناوری شتاب بگیرد.

شتابدهنده اسپین که با هدف توسعه شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه زیست فناوری تاسیس شده و توسط شرکت طاهر تاج پارس شرکت فراورینماینده تجهیزات پزشکی و سلامت راه اندازی شده، دیگر میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری است.

این شتاب دهنده در زمینه تجهیزات حوزه سلامت و زیست فناوری فعالیت می نماید و امکانات و زیر ساخت های لازم برای تسهیل فرآیند فراوری و سایر امکانات مورد احتیاج را در اختیار شرکت های نوپا قرار می دهد.

بازدید از دستاورد های فعالان دارویی مستقر در ایران فارما

نمایشگاه ایران فارما که با هدف معرفی توانمندی و پتانسیل صنعت دارویی کشور آخرین تحولات و دستاورد های صنعت دارو را به نمایش گذاشته است، میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری است.

ستاری با حضور در جمع فعالان فناور این نمایشگاه و بازدید از دستاوردهایشان، درباره لازمه های توسعه زیست بوم نوآوری و اقتصاد دانش بنیان سخنرانی می نماید.

فراوری نرم افزار های جامع مدیریت اطلاعات مکانی به صورت جامع و یکپارچه

ستاری، در نخستین بخش از این بازدیدها، به شرکت دانش بنیان فراعمران نگار رفت. فعالان فناور این شرکت دانش بنیان، نرم افزار های مبتنی بر اطلاعات مکانی طراح و فراوری می نمایند.

فراوری قالب های ویژه صنعتی با فناوری بومی

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، از شرکت دانش بنیان مهرکار فراورینماینده قالب های تزریق پلاستیک و فراورینماینده تجهیزات دانش بنیان که در صنعت قالبسازی فعالیت می نماید بازدید کرد. فراوری قالب های صنعتی ایران ساخت با ابعاد بزرگ جزو مهم ترین توانمندی های این شرکت دانش بنیان به حساب می آید. فعالان فناور مهرکار همچنین در طراحی و ساخت انواع قالب های پلاستیک، فلزی، خدمات ماشین کاری انواع قطعات صنعتی و تعمیر و نگهداری انواع قالب ها توانمند هستند.

توانمندی در فراوری نرم افزار های صنعتی

شرکت دانش بنیان تلکا سافت که فراوری نماینده نرم افزار ها و سخت افزار های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات است مقصد بعدی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری است.

توانمندی در فراوری تجهیزات هیدرومکانیکی ایران ساخت

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین از شرکت دانش بنیان فن نوین نیرو بازدید خواهد نمود. این شرکت دانش بنیان، به عنوان یکی از بزرگ ترین پیمانکاران اجرایی در زمینه طراحی و ساخت انواع تجهیزات هیدرومکانیک پیروز به اجرای بیش از 70 سد در ایران و خارج از کشور شده است.

بیش از 270 نیروی دانش آموخته و متخصص در فضای 66000 متر مربعی این شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.

تجهیزات هیدرومکانیک برای تنظیم آب پشت سد، آبرسانی مداوم آب شرب، آبرسانی مداوم کشاورزی، کنترل سیلاب ها به منظور جلوگیری از خرابی های احتمالی و نیز راهنمایی و کنترل جریاب آب پشت توربین ها برای فراوری برق کارایی های فراوانی دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شتابدهنده های حوزه زیست فناوری معرفی می شوند ، توسعه زیرساخت های لازم برای رونق شرکت های نوپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتابدهنده های حوزه زیست فناوری معرفی می شوند ، توسعه زیرساخت های لازم برای رونق شرکت های نوپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید