لاماری ایما X پاییز سال جاری به بازار می آید ، همه چیز درباره نسخه فول آپشن لاماری ایما

به گزارش همه ایده های جدید ، شرکت آرین پارس موتور امشب از کراس اوور لاماری ایما X به طور رسمی رونمایی کرد. ایما X نسخه ای از EAMA است که با نام HeatWave Star Edition در سال 2021 در چین فراوری می شد. فراوری این نسخه به وسیله دانگ فنگ، دو سال پیش به اتمام رسید و حالا محصولی از رده خارج به شمار می رود. اما این نسخه، پاییز سال جاری به عنوان خودرویی نو با کیت بدنه آپشنال به بازار می آید.

لاماری ایما X پاییز سال جاری به بازار می آید ، همه چیز درباره نسخه فول آپشن لاماری ایما

بیت ران - محمد فتح اللهی: شرکت آرین پارس موتور تنها محصول خود یعنی لاماری ایما را بالاخره در نسخه فول آپشن به بازار خودرو ایران معرفی کرد.

پیش از هر چیز باید بدانیم که لاماری ایما X در بخش فنی، تفاوتی با لاماری ایما معمولی ندارد. این کراس اوور دانگ فنگ از موتور 4A95TD ساخت میتسوبیشی استفاده می نماید که 1481 سی سی حجم دارد.

این موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو در دور 5600 در دقیقه می تواند 195 اسب بخار نیرو فراوری کند. گشتاور خروجی آن هم به 285 نیوتن متر می رسد که در دورهای 1500 تا 4 هزار برترین عملکرد خود را در اختیار راننده قرار می دهد.

نیرو و گشتاور موتور لاماری ایما X به وسیله گیربکس هفت سرعته دو کلاچه تـر به محور جلو منتقل می گردد و این گیربکس قابلیت تیپ ترونیک را نیز دارد.

شتاب صفر تا صد کیلومتر رسمی ایما X (با کیت بدنه اسپرت) 9.5 ثانیه است و حداکثر سرعت آن هم 180 کیلومتر در ساعت اعلام شد.

مصرف سوخت این کراس اوور چینی براساس استاندارد WLTC برابر با 6.6 لیتر بنزین در ازای پیمایش صد کیلومتری است. یعنی لاماری ایما X با یک باک 55 لیتری پر از سوخت می تواند حدود 835 کیلومتر را در شرایط استاندارد بدون سوخت گیری پشت سر بگذارد.

این کراس اوور 1550 کیلوگرمی توانایی آفرود سنگینی ندارد. زاویه ورود به موانع ایما X فقط 15 درجه است و زاویه خروج آن هم 21 درجه اعلام شد.

امکانات رفاهی لاماری ایما X

شرکت آرین پارس موتور امشب در زمان رونمایی از این کراس اوور مطرح کرد که ایما X امکانات بیشتری نسبت به Eama دارد. این بدان معناست که بالاخره با نسخه فول آپشن این خودرو در بازار روبرو خواهیم شد.

امکانات رفاهی اضافی لاماری ایما X نسبت به نمونه استاندارد شامل چراغ های جلو LED، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از خط، درب برقی صندوق عقب، صندلی برقی راننده و سرنشین کناری و ماساژور صندلی راننده است.

لاماری ایما X با رینگ های 19 اینچی و تایرهای 235/55 به فروش می رسد و دارای ترمزهای ABS و EBS، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ های راننده و سرنشین کناری، ایربگ های جانبی و پرده ای، سنسور پارک جلو و عقب، سامانه های کنترل آغاز حرکت در سربالایی و سرازیری، کروز کنترل و تنظیم حالات رانندگی به بازار می آید.

از دیگر امکانات رفاهی این خودرو می توان به سنسور باران، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی و نمایشگر 10.25 اینچی کلاستر (پشت آمپر) اشاره نمود.

ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین ثبت وقایع، نورپردازی داخل کابین، تهویه مطبوع تک کاناله و خروجی تهویه برای ردیف عقب هم فهرست امکانات این خودرو را تکمیل تر می نمایند.

ضمن اینکه باید به سانروف پانورامیک، گرمکن و تهویه صندلی راننده، گرمکن صندلی سرنشین کناری، نور بالای اتوماتیک و ترمز پارک برقی هم اشاره نمود. گفتنی است که کیت بدنه اسپرت EAMA X به صورت آپشنال و براساس تقاضای مشتریان ارائه خواهد شد.

همانطور که مشاهده می گردد، فهرست امکانات رفاهی لاماری ایما X کامل است. اما این امکانات باید از همان روز اول عرضه به بازار ایران در لاماری ایما مشاهده می شد. چراکه بازار خرید و فروش EAMA به علت نبود آپشن ها و خدمات ضعیف پس از فروش، خیلی هم جالب نیست.

قیمت لاماری ایما X در چین

همانطور که عنوان شد، لاماری ایما X سالهاست که دیگر به وسیله دانگ فنگ فراوری نمی گردد. این خودرو که در چین به عنوان تیپ HeatWave Star Edition به فروش می رسید، فقط در سال 2021 به وسیله چینی ها قابل خرید بود.

تیپ HeatWave Star Edition دقیقاً در روز 15 فروردین 1400 به بازار چین معرفی گردید و در آن موقع 100 هزار و 900 یوان قیمت داشت. براساس یوان 3 هزار و 790 تومانی آن روز، قیمت این تیپ معادل 382 میلیون و 411 هزار تومان بود.

البته نباید انتظار داشت که شرکت آرین پارس موتور، پاییز امسال EAMA X را به چنین بهایی در بازار خودرو ایران عرضه کند. چراکه قیمت نسخه لوآپشن لاماری ایما یک میلیارد و 556 میلیون تومان است که این رقم در بازار آزاد به یک میلیارد و 800 میلیون تومان هم می رسد.

در نتیجه احتمالاً لاماری ایما X با قیمتی فراتر از دو میلیارد تومان به بازار معرفی خواهد شد. البته اگر تقاضا برای نمونه فول آپشن لاماری ایما زیاد باشد، این احتمال وجود دارد که آرین موتور پارس عرضه نسخه لوآپشن را متوقف کند.

در مرز دو میلیارد تومان می توان خودروهایی مانند دایون Y5 پلاس، دیگنیتی پرستیژ و فونیکس تیگو 8 پرو پرمیوم را به صورت صفر کیلومتر در بازار خریداری کرد.

شاید EAMA X در برابر دایون Y5 پلاس ظاهر تازهتری را به مشتریان خود ارائه کند. اما دیگنیتی پرستیژ و محصولات فونیکس رقبای سرسختی برای آن هستند. در نهایت می توان گفت که این قیمت نهایی ایما X است که سرنوشت آن را در بازار معین خواهد نمود.

آمار فروش لاماری ایما در چین

اما سرنوشت این کراس اوور دانگ فنگ از لحاظ اندازه فروش و محبوبیت در یک کلام افتضاح است. برخلاف چیزی که شاید تصور می گردد، فروش این خودرو در بازار چین به حدی پایین است که اکنون در رده هفتاد و ششمین کراس اوور کامپکت پر فروش چین واقع شده است.

Forthing T5 EVO مدل 2024

شاید باور این مسئله غیر ممکن به نظر برسد. اما نسخه چینی لاماری ایما (مدل 2024) که ظاهر تازهتری از نمونه ایرانی دارد، پس از گذشت هفت ماه از امسال میلادی هنوز به رکورد فروش هزار دستگاه در یک ماه هم نرسیده است.

این خودرو در ژانویه امسال میلادی، 740 مشتری در چین داشت. این رقم در ماه فوریه به 641 دستگاه رسید و در ماه مارس فقط 385 نفر در کل چین این کراس اوور را خریداری کردند.

آوریل امسال اندازه تقاضا برای این خودرو به 905 دستگاه رسید. اما در May امسال تنها 628 دستگاه فروش برای این خودرو ثبت شد. آخرین آمار فروش این خودرو در چین هم مربوط به ماه جولای (تیر- مرداد امسال) است که 638 نفر برای خرید آن در چین اقدام کردند.

جالب است بدانید که هوندا CR-V به عنوان پرفروش ترین کراس اوور کامپکت در چین فقط در مرداد ماه، 15 هزار و 635 دستگاه فروش داشت! این مقایسه نشان می دهد که چینی ها تمایلی به خرید خودروهای وطنی ندارند.

اما ما پس از دو سال 4 ماه از رونمایی لاماری ایما X در چین، باید از ورود آن به بازار ایران شادمان باشیم. چراکه خاتمه تیپ فول آپشن آن به بازار می آید.

گالری تصاویر لاماری ایما X

تارا جوانان با موتور 160 اسب بخاری و تارا 3 سیلندر در یک قدمی بازار

ری را ایران خودرو چند ستاره ایمنی در پرتغال می گیرد؟ / آخرین اخبار پروژه K125

پیش بینی آینده بازار خودرو ایران از نگاه مدیرعامل سایپا / چرا قیمت خودرو تغییر می نماید؟

دنا پلاس جوانان ایران خودرو چه امکاناتی دارد؟ / آنالیز امکانات تازه رفاهی

منبع: بیت ران

به "لاماری ایما X پاییز سال جاری به بازار می آید ، همه چیز درباره نسخه فول آپشن لاماری ایما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاماری ایما X پاییز سال جاری به بازار می آید ، همه چیز درباره نسخه فول آپشن لاماری ایما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید