هوش مصنوعی

ببینید، در پمپ های بنزین امارات نیازی نیست پیاده شوید، ربات ها خودشان بنزین می زنند!

امارات متحده عربی در حال استقرار بازوهای رباتیک در پمپ های بنزین خود برای رباتیک کردن روند سوخت گیری است. به لطف این بازوهای رباتیک، بیش از 20 میلیون نفر سوخت بهتر و سریع تری را برای خودروهای خود دریافت می نمایند و هدررفت سوخت به حداقل خواهد رسید.

9 اردیبهشت 1403

28 اردیبهشت، روز جهانی نجوم در ایران

هم زمان با دیگر برنامه های ترویجی نجوم حرفه ای و آماتوری در سراسر جهان، هفته جهانی نجوم در ایران از 24 تا 30 اردیبهشت برگزار می شود. گروه های نجومی در سراسر کشور، برنامه های رصد آسمان را برای عموم مردم برگزار می کنند.

8 اردیبهشت 1403

ادعای بلومبرگ: هوش مصنوعی آیفون روی رقبا را کم می کند!

مارک گرمن ادعا کرده با توجه به اینکه مدل زبانی بزرگ اپل روی خود دستگاه اجرا می شود، از نظر سرعت و حریم خصوصی رجحان دارد.

2 اردیبهشت 1403

بازی MotoGP 24 برای تمام کنسول ها و کامپیوتر معرفی شد؛ تریلر آن را ببینید

اگر شما از طرفداران موتور سواری و سرعت باشید، قطعاً با مسابقات موتو جی پی (MotoGP) آشنایی دارید. حال شرکت Milestone اعلام کرده تا قصد دارد بازی موتو جی پی 24 را برای طرفداران این مسابقات عرضه کرده و این بازی برای کنسول های نسل هشتم و نهم در کنار کامپیوتر و نینتندو...

9 فروردین 1403

بررسی سه طرح پژوهشی در نشست کمیته های راهبری طرح های پژوهشی بانک ملی ایران

به گزارش دیده بان گردشگری ایران و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در ابتدا طرح پژوهشی نهادینه سازی کاربردهای هوش مصنوعی در بانک ملی ایران از طریق مجری طرح از دانشگاه شهید بهشتی ارائه شد.

21 اسفند 1402

با مهم ترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه MWC 2024 آشنا شوید

کنگره جهانی موبایل (MWC) از 7 تا 10 اسفند ماه در بارسلونا برگزار گشت و سال جاری هم در این رویداد مطابق سال های گذشته محصولات و نوآوری های مجذوب کنندهی از برندهای مختلف رونمایی شد. اگر خبرهای مربوط به محصولات این رویداد را دنبال نکرده اید، در ادامه به معرفی...

13 اسفند 1402

راهنمای خرید جدیدترین هدفون بی سیم؛ گزینه های هیجان انگیز با امکانات پیشرفته

هدفون های بی سیم به دلیل امکانات بهتری که نسبت به هندزفری های سیمی به کاربران ارائه می دهند، به سرعت در بازار جای خود را پیدا کرده اند و به یکی از پرفروش ترین گجت های هوشمند تبدیل شده اند. در این بین اما کاربرانی هستند که دوست دارند از نوترین فناوری های...

8 دی 1402

شکایت 500 میلیون دلاری روی میز ایلان ماسک ، دردسرهای توییتر را پایانی نیست!

یکی از مدیران پیشین توییتر با طرح یک شکایت، خواهان اجرای مصوبه ای شده است که مدیران پیشین شرکت آن را تصویب نموده بودند.

23 تیر 1402

کامپیوتر کوانتومی چین 180 میلیون بار سریع تر از هر ابررایانه ای!

یک کامپیوتر کوانتومی به نام Juizhang که به وسیله تیمی به رهبری پان جیان وی ساخته شده است، ادعا نموده است که می تواند وظایف مرتبط با هوش مصنوعی (AI) را 180 میلیون بار سریعتر پردازش کند. جیان وی به عنوان پدر کوانتوم در این کشور شناخته می گردد.

24 خرداد 1402

ژاپن به شرکت هوش مصنوعی اوپن ای آی هشدار داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کمیسیون حفاظت از اطلاعات خصوصی ژاپن در بیانیه ای گفت اوپن ای آی باید جمع آوری داده های حساس برای ماشین یادگیری را به حداقل برساند. همچنین این سازمان در صورتیکه نگرانی های بیشتری داشته باشد، اقدامات دیگری انجام خواهد...

17 خرداد 1402

پیش بینی بیل گیتس از مرگ گوگل و آمازون به دست هوش مصنوعی!

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اودر این باره می گوید: با آمدن شما دیگر هیچ وقت به یک سایت جستجو نمی روید. شما هیچ وقت به آمازون مراجعه نمی کنید.

2 خرداد 1402

راهکارها و ترفندهایی برای جلوگیری از شناسایی ChatGPT

در سال های اخیر، استفاده از سرویس های چت هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای فراوری محتوا روز به روز رواج یافته است. با این حال، با راحتی این سرویس ها، خطراتی نظیر تقلب و سرقت ادبی بوجود می آید. بسیاری از مدرسان و محققان نگران هستند که دانشجویان این سرویس ها را...

14 اردیبهشت 1402

سرعت باورنکردنی اینترنت بی سیم آزمایشی در چین ، 300 گیگابیت بر ثانیه!

مهر نوشت: چین مشغول آزمایش یک اینترنت بی سیم بسیار سریع با سرعت دانلود 300 گیگابیت برثانیه است.

5 اردیبهشت 1402

(عکس + ویدئو) با کف دست تان تماس بگیرید

عمران چودری، طراح سابق اپل، از دستگاه پوشیدنی نوآورانه شرکت تازه خود با نام Humane رونمایی کرد که می تواند جایگزین گوشی های هوشمند گردد.

2 اردیبهشت 1402

ارائه بسته های پرتخفیف اینترنت و مکالمه ویژه مشترکان همراه اول براساس الگوی مصرف

همراه اول با طراحی و اجرای پویش اینترنت و مکالمه همراهی، اقدام به تعریف بسته های پرتخفیف ویژه هر مشترک از طریق هوش مصنوعی و براساس الگوی مصرف کرد.

26 اسفند 1401

سگ های رباتیک مریخ را کشف می نمایند

بخش اکتشافی مریخ در ناسا اعلام نموده است که از سگ های رباتیک بوستون داینامیک به عنوان جایگزین های تازه مریخ نورد ها استفاده خواهد نمود.

3 دی 1401

به نظر می رسد که هوش مصنوعی عرصه را بر عکاسی تنگ نموده، اما آیا واقعا این گمانه درست است؟

با توجه به محبوبیت مولد های تبدیل متن به تصویر هوش مصنوعی (AI)، احساس می کنیم که عکاسی با جدی ترین تهدید خود از ابتدای پیدایش تا حالا روبرو است.

27 شهریور 1401

زاکربرگ: متا در حال ساخت سریع ترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی دنیاست

شرکت متا (فیسبوک سابق) اولین فاز ساخت یک ابرکامپیوتر هوش مصنوعی را به اتمام رسانده است. گفته می گردد تا خاتمه امسال میلادی فرایند ساخت این ابرکامپیوتر به اتمام می رسد و تبدیل به سریع ترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی دنیا خواهد شد. این ابر کامپیوتر که با عنوان...

29 اردیبهشت 1401

دستور مرگ با الگوریتم: دوران ربات های قاتل بیش از همواره به ما نزدیک است؛ قسمت اول

پیشرفت بشر در حوزه رباتیک سریع تر و نگران کننده تر از همواره به نظر می رسد. پیشرفتی که شاید به ساخت ربات های قاتل منجر گردد.

29 مرداد 1400

برگزاری یک میلیون کلاس و 11 هزار واحد درسی مجازی در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران تشکیل بیش از یک میلیون کلاس، ارائه بیش از 11800 واحد درسی و دانلود بیش از یک میلیون فایل را نشانه پوشش الکترونیکی جامع در دانشگاه تهران عنوان نمود.

30 اردیبهشت 1400
تعداد: (29)