بهداشت دهان و دندان

سلاح لیزری برای از بین بردن باکتری های دندان!

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم ها و باکتری های دندان و پیشگیری از زخم های دهانی ساختند.

29 اسفند 1402

چگونه قند مصرفی روزانه را کنترل کنیم

بعضی افراد سعی می کنند مصرف روزانه قند خود را تا حد امکان قطع کنند اما مطمئنا زندگی بدون قند آن چیزی نیست که در تصور ما باشد زیرا بدن به آن نیاز دارد اما زیاده روی در مصرف مواد غذایی شیرین عواقبی نیز به همراه دارد. توجه داشته باشید شکر افزوده، که قند موجود...

28 فروردین 1402

ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم منطقه ها محروم نرماشیر

مدیرکل کمیته امداد کرمان گفت: به همت گروه جهادی، 600 مورد خدمات دندانپزشکی و اعمال جراحی سرپایی به مددجویان و محرومان نرماشیر ارائه می گردد.

25 آبان 1401

کمبود کلسیم چه بلایی سر استخوان می آورد؟

گزارش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد زنان بالای 50 سال و مردان بالای 70 سال کشور در معرض خطر بالای پوکی استخوان هستند و این زنگ خطری برای آگاهی و جلوگیری از توسعه بیشتر این بیماری است؛ بیماری که به مرور استخوان ها را پوک می نماید.

7 شهریور 1401

فیلم کوتاه دندان گرگ

خبرنگاران : فیلم کوتاه دندان گرگ به قلم و کارگردانی هادی کچوئی ساخته شده است.

16 اردیبهشت 1401

12 تا از برترین ویتامین ها برای سوزاندن چربی و ساختن ماهیچه

مواد مغذی و ویتامین های طبیعی وجود دارند که فقط کافی است آن ها را به رژیم غذایی خودمان اضافه کنیم. آنقدرها هم کار سختی نیست که علاوه بر لذت از غذا خوردن، چربی بسوزانیم و ماهیچه های خودمان را برای زندگی کردن و قدرت جسمانی بیشتر تقویت کنیم.

12 اسفند 1400

رونمایی مادرزن پلنگ مهدی قائدی

خبرنگاران: ستاره معصومی عکس های جدیدی را منتشر کرد و از مادرش رونمایی کرد.

16 بهمن 1400

موارد استفاده و عوارض پرومتازیناز

پرومتازیناز داروهای آنتی هیستامین متعلق به گروه دارویی فنوتیازین ها است که با تغییر عملکرد بعضی مواد شیمیایی در مغز و مسدود کردن یک ماده طبیعی خاص (هیستامین) که بدن طی یک واکنش آلرژیک فراوری می نماید عمل می نماید.

7 آذر 1400

بایدها و نبایدهای غذایی در دوران بارداری

رژیم غذایی مناسب در بارداری برای سلامتی جنین و مادر بسیار مهم است. اما آیا باید برای دو نفر غذا بخورید؟ تغییرات زیادی در رژیم غذایی در بارداری وجود دارد که باید رعایت کنید. شما می دانید چه غذاهایی و موادی برای رشد و تکامل جنین ضروری است اما باید دقت...

23 آبان 1400

8 علت قانع کننده برای ترک آدامس

با وجودی که اجداد ما از برگ گیاهان و صمغ های طبیعی برای تمیز کردن دندانها و خوش بو شدن دهانشان استفاده می کردند اما به نظر می رسد صنعت جهانی 30 میلیارد دلاری فراوری آدامس ها و پودرهای سفید کننده در عصر حاضر به میزان روش های طبیعی گذشتگان در این زمینه...

20 مهر 1400

خارش دندان؛ از دلایل تا درمان

زمانی که پلاک در امتداد خط لثه شکل می گیرد، این شرایط می تواند موجب احساس خارش در لثه ها شود و ممکن است این گونه احساس کنید که در دندان های خود نیز بدچار خارش شده اید.

8 فروردین 1400

تعبیر خواب خون - دیدن خون در خواب چه تعبیری دارد؟

تعبیر خواب خون از دیدگاه معبرین اسلامی غم و اندوه و از نظر مفسرین غربی تجارب مشترک انسان هاست. با تعبیر دیدن خون در خواب، تعبیر خواب خونریزی، خون دماغ شدن، خون دادن و... با ادامه این مطلب همراه شوید.

29 اسفند 1399

کارت ورود به جلسه آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی منتشر شد

کارت ورود به جلسه آزمون های علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیش کارورزی که محل آزمون آن ها مرکز سنجش آموزش پزشکی است، منتشر شد.

2 آبان 1399

چگونه از پوسیدگی دندان های خود پیشگیری کنیم؟

خوراکی هایی که در طول روز می خورید به شدت بر سلامت یا پوسیدگی دندان شما تأثیر می گذارد. از یک فنجان قهوه شیرین تا شیرینی که برای صبحانه خود انتخاب می کنید می تواند منجر به حفره یا پوسیدگی دندان گردد.

23 شهریور 1399